25. september 2017

Den 9. juni 2017 afholdt projekt LOMA-lokal mad et offentligt seminar hos UCL i Odense.

Formålet var et dele erfaringer fra skolerne og viden fra foreløbig evaluering, samt foreløbige resultater fra UCL’s følgeforskning.

Skolelederne fik ordet fra dagens start – se programmet her:  Loma-program seminar 9 juni

Formiddagens oplæg blev optaget på video – du kan se de enkelte oplæg herunder via lomaskole-tube:

1. Introduktion v Thomas Illum Hansen, Forskningschef, Center for forskning i Anvendt Pædagogik og Samfund.  Hent pdf med power-point

2. Skoleleder, Birgit Villebro, Nymarkskolen i Svendborg Kommune. Samarbejde med lokale fødevareproducenter i et           Åben Skole perspektiv.

Hent pdf med power-point

3. Viceskoleleder, Jens Ettrup, Filstedvejens Skole, Aalborg Kommune. Frugtbart samarbejde mellem lærere og pædagoger med LOMA.

Hent pdf med power-point.

4.  Tjørring Skole, Herning Kommune: Samarbejde mellem skole og køkken i daginstitution og skole.

Hent pdf med power-point

5. Skoleleder, Kaj Hørberg, Ørkildskolen, Svendborg Kommune: LOMA-undervisning, der fremmer integration og inklusion.

Hent pdf med power-point

6. Skoleleder, Birthe Christensen, Tved Skole, Svendborg Kommune: Skoleudvikling – herunder rekruttering af medarbejdere og trivsel.

Hent pdf med power-point

7. Køkkenleder, Jane Møller Sørensen, Strandgårdskolen i Ishøj Kommune: Elevernes deltagelse i produktion af dagens ret hele skoleåret.

Hent pdf med power-point

8. Leder af udviklings- og forskningsprojektet, Dorte Ruge, adjunkt, phd. UCL.

Foreløbige resultater af UCL’s følgeforskning i ‘LOMA-lokal mad – en innovativ model for læring og næring til skolelever’.

Denne side er opdateret 15. oktober 2017 af